موسیقی

موسیقی، نت، ساز، اخبار، کنسرت، مصاحبه

موسیقی

موسیقی، نت، ساز، اخبار، کنسرت، مصاحبه

حمید متبسم: «به نام گل سرخ» دعوی نو بودن ندارد.


آلبوم تصویری «به نام گل سرخ» که به کنسرت سال 90 گروه دستان و سالار عقیلی بازمی‌گردد، به بازار موسیقی می‌آید.  

 

لوح صوتی این آلبوم 5 سال پیش به بازار آمد و هم‌اکنون مدیر انتشارات «نقطه‌تعریف» از انتشار این آلبوم تصویری خبر داده است.

این کنسرت با اجرای آثار شفیعی کدکنی همراه است و ساخته‌های حمید متبسم را در برمی‌گیرد.پژمان حدادی و بهنام سامانی(سازهای کوبه‌ای)، سعید فرج‌پوری(کمانچه)، پویا سرایی(سنتور)، رضا آبایی(قیچک)، شهرام غلامی(عود) و راجیب چاکرابورتی(سارود نواز هندی) در این اثر هنرنمایی کرده‌اند.

حمید متبسم در دفترچه این اثر نوشته است: «امروز که این چند واژه را می‌نویسم، بیش از چهار سال از انتشار آلبوم «به نام گل سرخ» می‌گذرد و چه غرورآفرین است احساس شما شنوندگان نیک موسیقی ایران که مرا و ناشر را نیز، در این راه با گفتار زیبا و استقبال‌تان پشتیبانی کردید.«به نام گل سرخ» دعوی نو بودن ندارد، لیکن به دلیل دنبال نکردن روند سنتی ردیف و ساختار نامرسوم‌اش، اثری دگرگونه است. هر اثری چون این، خود به تنهایی پاسخگوی بی‌پروایی‌های خویش است، بدون شک همه‌پسند نیست و بدون شک مخالفین سنتگرای خویش رادارد.و من در این راه! راز و رمز کلام شیوا و نوی شفیعی کدکنی را جستجو کردم که دیر زمانی است پیراهن چهارچوب‌های کهنه را آنگونه دریده است تا من امروز به گردش نرسم.»

 

منبع: شهر خبر

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.